Anmeldelse av Neil Young & Crazy Horse - "Ramada Inn" (sang)

TRASKER AVGÅRDE

Neil Young & Crazy Horse lastet nylig opp sang nummer to fra deres nye dobbeltalbum, "Psychedelic Pill", i et forsøk på å øke forventningene. Mens singelen "Walk Like a Giant" var det beste jeg har hørt fra Neil Young på en god evighet, er "Ramada Inn" en langt mer traust affære. Dette er muligens slappere og mer intetsigende enn mye på den forrige platen "Americana" (og det sier ikke lite!). 16 minutter og 49 sekunder gjør den hakket lenger enn "Walk Like..", men Neil og gutta klarer ikke å fylle den med noe meningsfylt, og det blir bare en altfor lang jam med vers og refreng som trasker sløvt avgårde, uten å legge igjen en eneste fengende note. Jeg skal gi Neil honnør for fint gitarspill og herlig gitarlyd, men det hjelper lite når sangen i seg selv ikke når opp. Jeg blir faktisk irritert over teksten òg, som er en grei beskrivelse av et forhold som etter mange år ikke lenger fungerer som det gjorde, men det blir for banalt, og Neil kan mye bedre enn dette. I tillegg legger jeg merke til at bassen kunne vært mer fremtredende. Slik den er nå høres den for spinkel ut. Jeg håper og tror dette er den dårligste låta på "Psychedelic Pill", men jeg må innrømme at jeg er småbekymret.

2 av 6

Hadde jeg kjørt bil mens denne sangen var på radioen, hadde det garantert endt i en utforkjøring....zzzzzzz.

neilyoung crazyhorse sang video ramadainn